11.9.11

Stunder man kommer ihåg

I går kväll när maken och jag satt i soffan en stund innan vi skulle gå och lägga oss så zappade vi förbi ett antal olika dokumentärer om attacken på WTC 9/11. Vi har båda två svårt att fatta att det är hela tio år sedan redan... Det känns ju som i går. För det är en av de där famösa stunderna som man aldrig glömmer; det är nog inte många som inte kommer ihåg exakt vad de gjorde den dagen för tio år sedan när flygplanen kraschade in i tornen.

Maken satt på trammen på väg hem från skolan när en av hans klasskompisar fick ett telefonsamtal om vad som hade hänt. Själv satt jag hemma framför datorn och pratade med en gammal klasskompis från Pakistan på MSN. Helt plötsligt skrev han: "slå på teven!" Jag påpekade ju att vi inte hade riktigt samma kanaler som honom i Pakistan, men han envisades ändå "sätt på en kanal med nyheter!". Så jag slog på fyran och landade direkt på klippet där plan nummer två "kraschar".

Kommer du ihåg vad du gjorde för tio år sedan?

2 comments:

majsanx said...

Som om det vore igår.

Anonymous said...

Stod i korridoren utanför musiksalen i skolan. Minns än i dag kännslan som spred sig i kroppen. :(

Hur e de me dig nu gumman. Härligt att se att det börjar närma sig. Min skatt är 3 och en halv månad nu. Underbart!!! :)

///Jessica