11.9.11

Babyboom

I går kväll åt vi middag med svärisarna och ett par av deras vänner som kommit ut på besök här hos oss på landet. Det pratades, såklart, en hel del om barn och graviditet och vi kom in på att det nog faktiskt Är lite av en babyboom i Sverige nu. Svärfar hade noterat det när vi var i Trelleborg förra veckan att det var bebismagar överallt.

Så idag började jag kolla runt lite i min egen bekantskapskrets, och mycket riktigt, det har verkligen ploppat ut småttingar i en rasande fart under det senaste året och det är många fler på g. Och det gäller blivande föräldrar i alla olika åldrar och livssituationer. Roligt!! En liten recap: tre av mina gamla elever (!) har fått barn, två kusiner, en bloggkompis (i går faktiskt), fyra av våra vänner i älvdalen (varav en av dem nu redan är halvvägs gången med nummer två), en handfull av morsans kollegor, ett helt gäng gamla klasskompisar m.fl... Helt otroligt!! Och mysigt.

Jag och bebben har tagit riktig söndag idag: sovmorgon och inget plugg. Bara myspys, pyssel (håller på med två stycken tackkort till folk som redan skickat bebispresenter) och musiklyssnande. I går när jag och maken satte på Elvis så började det hoppa helt vilt inne i magen så nu kör jag gamla godingar på repeat här hemma. Bra musiksmak har han redan minsann. :)

Trevlig söndag hörrni!!

No comments: