30.7.11

Vi har ju riddare och annat otyg här på gården...


...och under helgen är en av riddarna på semester så maken har, till stitt stora förtret, fått axla den rollen. Han påstår att han inte alls tycker om det, men jag tror nog att han innerst inne tycker det är ett trevligt avbrott i den vanliga arbetshetsen att få lulla runt i pösbyxor och hota barn med svärd hela eftermiddagarna. ;)
Just nu har dagens första grupper börjat anlända och maken håller som bäst på att förbereda dem för det väntande äventyret.

Själv har jag nu äntligen fått gjort den där koppen thé och ska strax ta tag i min bok en stund. Tidigare, när jag hade planerat "en timme på locket", så blev det kaos här (fråga mig inte varför, jag hajjade inte riktigt vad det var frågan om) så jag fick rycka in och hämta försenad andreriddare på tågstationen och skriva ut papper m.m. Snacka om att vara alltiallo! Det är rätt skoj faktiskt...

Hej på en stund!

1 comment:

englundskan said...

Ack ja, även jag har haft skator i min dator. Trist med sömnbrist men du vet mitt tips. YOGA. Jag kan komma och ha kurs med dig, tyvärr får jag inte ta betalt ;) P g a regeringens nya a-kasseregler.