31.7.11

Fototrubbel

Hm...här hade jag tänkt ha ett foto på min fantastiskt lyxoga söndagsfrukost (pannkakor med socker och färskpressad apelsinjuice), men det är något konstigt med denna datorn. När man vänder på bilder för att de ska vara åt rätt håll så försvinner de. Weird. Puts väck, bara sådär. Men när man försöker lägga till dem i mappen igen så står det att det redan finns ett foto med det namnet...men man kan inte hitta det. Konstigt konstigt. Tror det spökar i vår dator!

Efter tredje natten i rad av "sova tio minuter - vara vaken en timme" så känner jag mig aningen vimmelkantig nu. Om jag inte får sova i natt heller ska jag ta mig en tur till min braiga läkare nere på byn och höra om hon har några tips (läs: mediciner) som kan hjälpa. Tills dess tänker jag ligga lågt... Läsa i soffan, ta en långprommenix och, i eftermiddag, umgås med min gamla kollega S och hennes hund. :)
I går hade vi besök av den andra gamla kollegan H och det var hon som hade med sig de smarriga pannkakorna som jag åt till frukost precis (rester från gårdagens efterrätt). Det är rätt skönt att ha lite besök nu, egna besök och inte bara makens familj. Då börjar man känna sig lite mer hemma...

Ha en bra dag hörrni!

1 comment:

Josefine said...

Get used to it säger jag bara! Det dr med "sova tio minuter - vara vaken en timme" alltså. Om ett tag kommer det inte finnas någon medicin i världen som kan råda bot på en nattaktiv, färsk, liten bebis...=)