1.6.11

Men kattan då?!

Jodå mamma, kisekatt mådde bra och var faktiskt på ovanligt bra humör när jag kom hem häromdagen. Hon gosade och snackade och hade sig och lät inte alls lika arg och "skällig" som hon brukar när jag lämnat henne ensam med husse en längre stund. :)

I går kom vi dock hem från huvudstaden sent så hon fick till sin stora förgrymmelse inte lov att gå ut innan det var sovadags. Därför passade hon på att visa sitt missnöje i morse genom att väcka oss aldeles för tidigt, välta ut ett vattenglas och attackera husses tår. Needless to say så släpptes odjuret ut fortfare än kvickt och hon har under dagen firat hemkomsten med att ta kål på minst två finfina möss (vad vi sett i alla fall).

Så, det var kattupdate:en det.

Kan ju passa på att ge en räk-update också när jag ändå är i farten. Idag går jag nämligen in i vecka 19, time flies som sagt ja, snart hallvägs framme, shit hjälp ojdå. Vi har äntligen fått en tid för ultraljud och undersökning nr 2. Vår gamla gynekolog har visst tagit sig vatten över huvudet och har inte tid för alla sina patienter, så igår ringde jag helt enkelt till en annan klinik nere i byn och bokade tid hos en ny gyn. Nästa torsdag ska vi dit, toppen.
OCH kvällsunderhållningen här hemma består nu av att "känna efter". Jag är nu nämligen helt säker på att de konstiga "bubblorna" jag känt i magen då och då under senaste veckan är räkan som rör på sig. Och maken kände faktiskt också en liten rörelse när han höll handen på magen i förrgår kväll. Spännande!! Får se hur detta utvecklas...

Så, bebisupdate och kattupdate i ett och samma inlägg. Tjosan. Nu ska jag ut och fortätta med mina rabatter. Tjo hej!

1 comment:

Josefine said...

Nej, absolut inte för mycket i huvudet på en gång. Det var bara en enda sak jag satt och tänkte på faktiskt. Något jag borde tänka på lite mindre...

Jag tackar också för fikan! Det var jättetrevligt, och vi kommer gärna och firar dig när du kommer hem nästa gång. Måste säga att jag faktiskt är stolt över Gibsons beteende hos er. Inte ett enda utbrott, och riktigt snäll och go. Det är sådana dagar man är glad över att vara hans mamma!

Det ska bli roligt sen när han får en liten lekkamrat att roa sig med när vi träffas...=)