1.6.11

Jag är hemma...

...igen, men ni får vänta en stund till på ett längre inlägg för här ligger vi inte på latsidan minsann!!

Gräsmattan är klippt och nu ska jag rensa i mitt bortglömda trädgårdsland (maken har inte haft tid att förbarma sig över mina morrötter som håller på att bli begravda av ogräs), rensa blomrabatten i vår hörna, komma på en lösning för att stötta upp clematisen (som växer en decimeter var gång man vänder ryggen till) och sen, till sist, ska jag ta bilen (!) och åka ner till affären för att handla jäst. Tänkte baka lite till helgen. Makens farbror och faster, med familjer, kommer hit och spenderar långhelgen så tänkte det kunde vara kul att ha lite "himmalavat" att bjuda på.

Nä, nu är fikapausen över - morrötterna kallar! Hej på en stund!

1 comment:

Anonymous said...

Och inte ett ord skriver du om den stackars ignorerade kattan! Du fick kanske en ilsken blick för att du hade varit borta så länge?/mor