29.5.11

Syjunta och fixardag på landet

Har haft en helt underbar helg!

I går hade vi syjunta här hemma. Mamma, moster G, syster yster och jag sydde, pysslade och snackade skit större delen av dagen. Fick en hel del gjort och skrattade en massa. Sen i går kväll blev det fest med lite blandade kompisar samt den förlorade best-man:en som nu äntligen har kommit ut från Kina och är hemma i Sverige ett tag. Vi firade att den sistnämnde nyss fyllt 31 och att ja...att vi alla var på samma ställe för en gångs skull och kunde gå ut och ha kul tillsammans.

Syster yster i sytagen!

Jag och magen inspekterar... :)

Nattlivet i Trelleborg är väl inte direkt någon höjdare, men vi hade i alla fall roligt! Större delen av kvällen var vi i och för sig hemma hos syster yster och spelade spel, drack öl/vin (alla utom jag då alltså), och lyssnade på musik, men vi hann ner en vända till en av de lokala pubarna också. Underbart att få komma ut och att ha lite fest, är aldeles för sällan vi har möjlighet till det i Martinrive. Och jag orkade hålla igång ända till tre i morse trots mage och allt. Topp!

Idag fick vi sovmorgon och sen åkte vi ut till huset på landet för att göra i ordning inför sommarens uthyrning. Trädgårdsarbete och städning stod på schemat och, såklart, mat och trevligt sällskap. Och så tårta till ovan nämnda födelsedagsbarn. Gottgott! Och chokladaskar till mamma och moster U eftersom det är mors dag.



Kusin (aka den försvunne best man:en) klipper ogräs bakom huset.


Mycket damm blir det som samlas på diverse saker under vinterhalvåret...det blev mycket torkande!

Syster yster, jag och den skånska slätten! 


Tårtfika efter väl utfört arbete!! :) 

Nu ska jag packa ihop mina saker och förbereda inför hemresa i morgon. Det känns lite vemodigt att åka, men för en gångs skull har jag hunnit vara hemma så länge att jag faktiskt saknar Martinrive rätt så mycket. För att inte tala om maken...honom saknade jag ju redan efter någon timme, haha. Och nu vet jag ju att jag kommer tillbaka i slutet av sommaren igen, det kommer att gå fort har jag en känsla av.

Ha det gött!

2 comments:

Trillingnöten said...

Låter helt fantastiskt!! Det är vemodigt att säga adjö, men samtidigt kommer du snart tillbaka igen :) Tack och lov!

Josefine said...

Låter härligt! Och där ser man lilla magen också...=)