1.5.11

Utflyktsdag

Idag har vi varit på utflykt!

Efter en lång sovmorgon och god frukost bestämde vi oss för att åka iväg till en stor park utanför Namur. I helgen hade de en utställning med tema "träbyggnader och alternativa boenden", och eftersom maken är lite inne på allt sånnt så passade det bra som utflyktsmål. Solen sken och vi tittade på träkojor högt uppe i träd, hängande tält, tipis, "plastbublor" som man kan sova i utomhus m.m. Och allt var utplacerat så att man fick sig en ordentlig tvåtimmarsprommenix i den underbara parken på samma gång. Perfa! Enda negativa var den värdelösa maten vi fick i restaurangen...inge gott alls. :( Trist när det händer.

Och så har vi pratat väldigt mycket "mage" idag, för idag är min mage verkligen rund. Haha. Eller, de senaste dagarna har den liksom ändrat form och börjat bli en riktig liten hård bula i stället för en mjuk gasmage. Och så är min navel mycket mindre. Spännande!!! Haha. Har mått väldigt illa till och från under hela dagen, men inget kräks så jag är väldigt glad!

Nu ska jag ta fluffkatten under armen och så ska jag och magen gå och lägga oss och läsa en stund. Håller på att läsa "det susar i säven", på engelska, och den är ju faktiskt himla mysig. Och längre än många andra barnböcker så man läser inte ut den direkt, bra det.

Godnatt hörrni!

1 comment:

Trillingnöten said...

Vad mysigt att magen börjar bli en bebismage på riktigt :) Det är ju då det liksom blir verkligt!