30.4.11

Valborg

För första gången sen vi bodde utomlands när jag var en sisådär tio år gammal så kommer jag inte att befinna mig i Sverige på Valborg. Lite ledsamt kanske... Å andra sidan har vi ju redan varit och tittat på en våreld här i Martinrive i år och dessutom så kommer maken hem från tre dagar i Bryssel i kväll så det blir lite fest i alla fall. :)

Jag har precis varit ute en sväng och pratat med kossorna som nu flyttat in i vår hage. Det är ett tjugotal ungkossor som är jättegoa, och mycket mindre folkskygga än de vi hade här förra året. Jag har redan fått en kompis som kommer fram och vill bli kliad när jag närmar mig. :) Det är rätt mysigt faktiskt att ha dem här, särskilt nu när jag varit ensam i ett par dagar. Det är liksom ett lugn över dem, och det är härligt att vi har utsikt över hagen från vårt vardagsrumsfönster så att jag kan titta på dem när jag sitter här och tittar på teve eller pysslar.

I övrigt inget nytt. Jag håller på att undersöka möjligheter för en hemresa inom inte allför lång framtid. Hade tänkt försöka spendera ett par veckor nere i Skåne och hoppas på lite lärarvikariat på samma gång. Måste dock kolla med stackars maken först som inte är jättesugen på att bli lämnad kvar ensam här på gården i en hel evighet... Vi får se.

Ha en trevlig Valborg hörrni!

2 comments:

Rich said...

Vi gick och tittade på elden men det blev lite antiklimax för den hade nästan brunnit ner. Så vi gick in och checka museet istället, det var roligare! kram på dig! ps. Hoppas hoppas du kommer hem snart!

Josefine said...

Inte så konstigt. Du bor ju utomlands nu med!