1.3.11

Telefonkväll

Franskan blev inställd idag och det såg jag som ett tecken på att jag borde spendera kvällen med att göra viktiga saker. Som att till exempel ringa en massa bröllopssamtal m.m. Så nu har det telefonerats med modern, svärmor, brorsans telefonsvarare, scouter här i Aywaille, scoutchefer i Bryssel, m.fl... Phew. Blir mycket på en gång, men skönt att kunna pricka av lite grejer på listan.

Nu ska jag försöka få tag på min kära sömmerska och sen ska det fixas lite annat smått och gott.
Och så ska ju middagen lagas till fästmannen också. Hej vad det går!

OCH - var ute och petade lite i mina rabatter i förmiddags: mina lökar börjar titta fram ordentligt nu! Överallt kommer det upp små gröna knoppar. Det är så spännande så jag vet inte var jag ska ta vägen! Mina första egenhändigt planterade vårblommor! Håller iofs tummarna för att de inte alla hinner titta upp och blomma över innan april, men men...i så fall får vi väl plantera nytt. :)

Godkväll!

2 comments:

Trillingnöten said...

men åh! Vårlökar! Jag smäller av :) Jag skulle nog kunna ha ihjäl ett och annat för att få lite vår just nu :)Nästa månad är det dessutom ert bröllop! wow!

Stef said...

Litta lökigt i rabatten! :P Ett litet smakprov på min åh så torra humor! Men härligt,du får ta kort på det! puss