7.2.11

Idag har vi...

...varit här...
...och lite överallt annars i Liège. Min skola blev inställd i morse pga sjuka lärare så jag och fästmannen passade på att ta en heldag i stan. Det har bland annat inhandlats en massa grejer till bröllopet.

Och jag tror minsann att jag har hittat mina bröllopsskor, på HM av alla ställen!!! Jag har hållt på och letat i flera månader på nätet och i butiker när jag har varit och handlat och inte riktigt hittat vad jag letat efter. Jag är jättesvår när det gäller skor så jag täntke att jag skulle börja i tid att leta, men det har liksom inte funkat. Har sett ett eller två par som skulle kunna vara okej, men de har kostat en halv förmögenhet. Och så idag, när fästmannen (!) shoppat klart på HM och jag stod och väntade såg jag ett par fanstastiska gröna ballerinaskor på en hylla vid kassan. Och vips - nu har jag mina skor. Och de kostade nästan gratis!
Tipptopp. Har inte bestämt mig än om jag ska lägga upp bild på dem här eller inte... Kanske i kväll, ska rådgöra med mig själv en stund först haha.

Vad jag däremot kan lägga upp bilder på är ett annat av mina bröllopsprojekt. Jag har nämligen sett tygblommor lite här och var på inspirationsbloggar osv och blivit rätt intresserad av att prova att göra själv. Sagt och gjort så blev det även en kasse organzatyger från rean på favvotygaffären och nu har jag gjort två provblommor för att se hur det blir. Och jag är mäkta nöjd må jag säga. Vad tycks?

Jag älskar den blå färgen på denna "blomman".
Har inte riktigt bestämt mig än för hur jag ska använda blommorna, men de är i alla fall jäkligt kul att göra, haha.

Har även fyllt på min arsenal av dekorationsvaser och ljushållare i grönt/blått/turkost/klart glas inför bröllopet. Hittade ett par fina vaser på ikea och dessutom ett par i några andra affärer vi råkade gå in i. Börjar få en fin liten samling nu... Kommer att behövas en hel del till, men det är en bra början.

Nu ska vi fortsätta med vårt pyssel här hemma!

3 comments:

Anonymous said...

Stod oxå och kikade på de där gröna skorna på HM i fredags! Fast jag tyckte inte de var sköna...
Tygaffären; kan det var Les Tissus du Chien Vert? De har ju en butik vid Ikea i Liège!
Deras butik i Bryssel måste du besöka! Tygbutikernas himmel, så underbar miljö!

Anonymous said...

Så fina blommorna blev! Helt underbara!!!! Bara fortsätt!
mor

Trillingnöten said...

Jag är också så där med skor! Och det tar år och dar för mig att hitta...Trots att jag älskar skor. Vad skönt att du hittade ett par och på HM av alla ställen :)
Jag älskar blommorna! De kommer att bli jättebra!