8.2.11

Vår i luften!

Idag har våren kommit! Húruvida den tänkt stanna kvar är en helt annan femma, men den var i alla fall på besök idag...och det har varit aldeles ljuvligt. Strålande sol, tolv grader varmt, fågelkvitter och vårlukt. Mumma! Jag hade ett par timmar ledigt mellan jobb och franskakurs så jag passade på att ta en promenix på stan, gå till frisören och äta lunch utomhus (!) i solskenet. Aldeles, aldeles underbart!

Efter franskan har det mest varit ännu mer bröllopsfix. Har gjort ett fint excell-dokument av gästlistan så att vi lätt kan ha översikt över de som kommer, har kollat lite grejer med DJ'n som svärmor hittat, skrivit lite mail till borduthyrning osv osv... A never ending story det här. En av extralärarna på franskan hälsade på mig i trappan idag och det första hon frågade var "är det inte du som är den där svenskan som ska gifta sig snart?!". Good news travels fast.

I morgon går en av kollegorna på semester i två veckor så det kommer att bli full rulle framöver. Tisdag och onsdag halvdagar (5-6 timmar) och torsdag, fredag, lördag heldagar (10-12 timmar). Får ta och äta lite fler IKEA-daim nu så jag har tillräckligt med energi! haha.

God kväll!

1 comment:

Trillingnöten said...

Ta några extra dajm du! Det är du värd :) Vad mysigt med våren! Jag längtar som en tok. Nu ryktas det om minus 15 igen snart...huvva! Jag fattar inte varför...ska flytta till ett land utan vinter. Men då skulle jag sakna årstiderna tror jag...