14.1.11

På bättringsvägen...

Jippi!!! Var bara uppe ett par ggr i natt och hade visserligen fortfarande knip i magen i morse, men mycket mindre än i går. Och allt eftersom under dagen så har det konstant lättat. Jag hade tänkt ringa doktor, men tror faktiskt jag avvaktar och ser hur detta går. Jag fortsätter att hinka i mig thé och dessutom har jag lyckats behålla lite grönsaker och en yoghurt så jag är positiv!!!

Efter snart tre sjukdagar med mer eller mindre konstant sängliggande så är det inte konstigt att jag redan hunnit avverka samtliga avsnitt av "på spåret", "hipp hipp", dokumentärer och annat bra svt-godis som finns till hands. Därför gav jag mig i morse ut på jakt efter möjliga teveupplevelser på de övriga svenska kanalernas internetsidor. Men alltså...usch. Det enda jag får titta på via webben här i Belgien är svenskproducerade grejer, alltså inga av de utländska serierna eller dokumentärer producerade i utlandet. Detta funkar för svt som för det mesta håller toppstandard. Men däremot TV4 och kanal5?! Hjälp! Vad är det folk tittar på egentligen?! Blir lite mörkrädd...

Först tittade jag tre minuter på filip och fredriks nyårsshow, tänkte att det kunde vara kul att kolla lite vad som hänt i mediasverige under det senaste året. Men under de tre minuterna lyckades de få med ordet knulla i var och varannan mening och resten av tiden skämtade de på de inbjudna b-kändisarnas bekostnad så där fick det räcka för mig.
Sen försökte jag mig på ett surrogat till "halv åtta hos mig". Kanal5 har nämligen en egen variant, med babben larsson (som jag vanligtvis tycker jättemycket om) som kommentator, som kallas "restaurang i vårt vardagsrum". Två par som har tre dagar på sig att göra sitt vardagsrum till restaurang för en kväll. Kul koncept. Helt värdelöst genomfört. Mest fokus på att skämma ut folk och göra narr och inget särskillt om maten alls. Och babbens skript är lite för uppenbart direktimmitation av helge skoog som ju är bäst i "halv åtta hos mig".
Jag råkade hoppa förbi "konferansresan" också, men den ska jag nog låta bli att ens kommentera... hehe.

Tänkte att jag skulle försöka mig på lite husliga sysslor i undersökande syfte. Får se vad magens respons blir. Sen får vi se vad som händer i eftermiddag. Bröllopsfix är min gissning...

tjingeling!

No comments: