13.1.11

Jahapp, då var det igång igen...

...här ligger jag, intet ont anande, och är sjuk i min soffa medans regnet smattrar på utomhus. Och tydligen har det där regnet hållt på lite för länge för nu har vattenmassorna åter igen höjts. Denna gången ännu högre än häromdagen så fästmannen har varit och förstärkt vårt "vattenskydd" vid bakdörren i uthyrningsdelen. Tydligen har även polisen passerat tidigare för att kolla så att vi inte behövde evakueras. hehe. Och jag har ingen aning om allt detta utan är fullt upp med att försöka behålla maten.

Missing out on all the excitement! haha.

Magen är fortfarande i totalt kaos. Har nog aldrig upplevt sånhär smärta innan - och jag har lidit av migränanfall sen jag var tio. Alltså: inte trevligt alls! Men det går i vågor och just nu ligger det en hårig kattboll på min mage och försöker lugna ner den så just nu är det okej. Som jobbig pms typ.
I morgon åker vi till sjukhuset om det inte försvinner över natten. Fick ett bra tips från min vän med magproblem att man kan få lite näring i sig genom att suga på maten i stället för att tugga och svälja. Tror jag ska försöka med det i kväll, all näring är bättre än ingen. Right? Så till middag blir det att suga på kyclingbitar och tomatbitar. Yumyum!

godkväll!

3 comments:

Trillingnöten said...

Nae, fortfarande! Din stackare! Jag har tyvärr inga bra tips eftersom jag själv inte riktigt haft magsjuka...iaf på väldigt länge. Jag har hört att avslagen cola ska vara bra...hmmm...kanske gammal myt! jag hoppas att er sjukstuga är bättre än vår :) Krya på dig!!

Josefine said...

Jag håller med om sugandet, det är suveränt vid magsjuka. Fast jag brukar hålla mig till att suga på knäckebröd, skorpor, mariekex och liknande. Inte riktig mat. Och sedan brukar jag smutta (verkligen smutta så man knappt får i sig något) på avslagen cola, blåbärsoppa, nyponsoppa och sånt braigt!

Fast brukar och brukar? I mitt "vuxna" liv har jag bara haft magsjuka en gång, för lite mer än 1,5 år sedan. Och jag kan inte minnas någon magsjuka innan dess. MEN jag använde mig utav det här när jag var gravid med Gibson. Jag mådde fruktansvärt illa i ett par veckor och kunde i princip bara ligga och suga på kex och smutta på cola och soppor. Det funkade. =)

Lycka till och KRYA PÅ DIG!

Ps. Ta den där soffdagen när du blivit frisk. Magsjuka gör en trött även när man tillfrisknat, så ta två eller tre sådana dagar! =)

KRAM

Stef said...

Usch och tvi! Drick massor med vatten! Se till att få i dig vätska så du inte blir uttorkad! Avslagen coca cola är bra!!!!

Kjaaaaaaaaaaaaam!