12.1.11

Min "mysiga" dag

Nu ska jag erkänna en sån där sak som man egentligen inte ska erkänna: jag tycker det är helt okej och faktiskt väldigt mysigt att vara lite sjuk ibland. När det inte stör jobb och andra aktiviteter för mycket så är en liten feberdag rätt härligt trots allt. Håller ni inte med? Att få gosa ner sig i soffan och dricka thé och känna sig lite lagomt borta. Ibland är det riktigt toppen!

Så med tanke på att jag var ledig idag och inte hade något annat planerat så tyckte jag det var rätt schysst när jag i går kväll började känna mig lite febrig. Men som sagt, man ska ju inte tycka feber är mysigt så det är inte konstigt att jag fick mitt "straff". För en timme in i den "mysiga febrigheten" så övergick mysigheten till något helt annat, typ maginfluensan från helvetet. HÖG feber och skallrande tänder, ont, ont, jätteont överallt, illamående och magproblem utan dess like. Trots två av mina specialpiller från USA (tylenol PM, smärtstillande och sömnpiller i ett, används vanligtvis endast när jag har hopplös migrän. en tablett brukar däcka mig direkt) så har jag inte fått en blund i natt. Min mage har fungerat som en klocka: en gång i halvtimmen har jag varit tvungen att gå upp och kräkas eller göra annat trevligt. Och så har det gjort så jäkla ont och trots att fästmannen samlat ihop husets samtliga täcken och filtar att bulla in mig i så frös jag som en istapp. Osv osv... Så har det fortsatt fram till nu då det börjar släppa liiiite. Jag har lyckats förflytta mig från filtberget i sängen till ett annat filtberg i soffan och nu tittar jag på "på spåret" mellan mina toaattacker.

Needless to say: jag kommer inte att våga tänka tanken på en "mysig feberdag" i fortsättningen. Från och med nu är det vitaminer och vitlök och tjosan och hejsan för att på alla vis undvika minsta tillstymmelse till sjukdom. Så det så!

3 comments:

Trillingnöten said...

Jag håller med :) Jag gillar också att vara sjuk ibland...så man kan få lite medlidande och faktiskt få ligga i sängen och slöa. Jag är sällan sjuk...sista gången ja ghade feber var säkert tre-fyra år sen...tack och lov. eftersom jag är lärare...men förkylningar kan jag åka på en eller två gånger om året. Eller fejkförkylningar :) Som går över efter en dag...skumt! Krya på dig nu!!

Frost said...

Både jag och Kakan sitter också med någon slags sjuka, influensa-light eller ärkeförkylning så vi är inte riktigt lika illa ute som du. Att vara lullig fast man är totalt nykter är inte kul, dessutom smakar allt jag äter gammal tandkräm... jättekonstigt. Som tur är har jag självstudier och missar inget jätteviktigt. Krya på dig!

Josefine said...

Du kan ju faktiskt få ha en mysdag utan att vara sjuk tycker jag! Du förtjänar det iallafall efter det här.

Krya på dig!