13.1.11

Min mage vill ha mat!

Jag hade ju ingen aning om i tisdags förmiddag att jag hux flux skulle få maginluensa på kvällen så mig gjorde det inte så värst mycket att jag bara käkade två knäckemackor till frukost och sen två knäckemackor till lunch. Fästmannen skulle ju laga middag på kvällen så då visste jag att jag skulle äta mycket! Eller inte... För sen kom ju flunsan och det blev inte någon middag den kvällen. Så nu är det 44 timmar sen jag sist fick något i mig som stannade där i mer än fem minuter. Needless to say: min mage är hungrig!

Fästmannen var och handlade i går och försökte hitta lite blandade grejer som skulle kunna funka. Skorpor vill magen inte behålla, de ratades direkt. Thé går en stund, men jag får skitont i magen direkt. Nu håller jag på och testar yoghurt, såndär som ska vara jättebra för magen med en massa dofilus och bifidus och andra konstiga bakterier i. I går ville magen inte ha sånn yoghurt, men jag tänkte att jag skulle försöka idag igen eftersom jag börjar bli lite desperat.

Någon som har något bra tips på grejer att käka när magen inte riktigt vill vara med? Alla tips tages tacksamt emot!!

1 comment:

Frost said...

När min mage strejkar så brukar jag kunna äta blåbär (ett och ett om så krävs) och små bitar av hårdbröd utan pålägg. Det är mina favoriter, blåbär får ofta lite ordning på magen också, annars brukar nyponsoppa funka.
Hoppas att det hjälper! Kram!