17.1.11

Dansktoppen

När vi var i Roskilde med Up with People för ca fyra år sedan så bodde jag i en jättetrevlig, supermusikalisk värdfamilj. Nu ligger min värdpappa femma på dansktoppen med låten "Lang lang naese". Känner ni för att lyssna på lite dansk feelgoodmusik idag så klicka in på denna myspace-sidan.

Vi körde tillbaka till Martinrive i förmiddags efter en jättemysig helg i Bryssel. Middagen hos fästmannens faster i går var toppen! Vi busade en massa med ungarna, jag fick möjlighet att leka lite med det största playmobilslottet jag någonsin sett (jag är väldigt förtjust i playmobil, favoritleksak när jag var liten) och sen läste vi godnattsaga (Emil i Lönneberga på franska). När barnen sov så åt och drack vi "vuxna" gott och snackade en massa skit. Faster med man är jättetrevliga och lätta att umgås med och det är alltid lika roligt att komma dit på middag. Tolv i natt kom vi hem igen och sen sov jag gott ännu en hel natt. Wunderbar!

Idag är det inbjudningar på schemat, såklart, och så ska det även städas och organiseras lite. Har äntligen hittat en bra "möbel" att organisera alla våra papper i. Så nu ska högarna sorteras!!!

2 comments:

Stef said...

vad för möbel? foto please!

kramar

Anonymous said...

Instämmer med Stef! Var också inne och lyssnade på låten. Härlig!
mor