18.1.11

Billigt billigt!

Är precis hemkommen efter en timmes frisörbesök i Aywaille. Och nej, jag har inte varit och klippt mig i en timme, jag har varit och besökt Aywailles samtliga frisörsalonger för att kolla priser och möjligheter inför bröllopet. Vill man vara fin så gäller det att planera i förväg! Alla var jättetrevliga och jag har tre favoriter som jag tänkt välja mellan, men det bästa av allt är ändå att det är så billigt här i Belgien. :) Har varit inne och kollat lite på svenska bröllopssidor på nätet tidigare för att ha ett litet hum om hur mycket jag borde förbereda mig på att lägga på hår och makeup, och det har varit allt annat än billiga alternativ jag hittat. En tjej på ett forum letade efter billigast möjligast och hon blev tipsad om någon som gjorde hår, naglar och makeup för "bara" 3000 kr. GAH! Är det bara jag som inte tycker att det låter så "bara?". I alla fall så blev jag med andra ord trevligt överraskad idag under mina besök eftersom pris på håruppsättning ligger mellan 30-40 EUR och smink kostar 10-15 EUR extra. hihi. Schysst!

Nu gäller det bara att välja ställe...

Nu är inbjudningarna i stort sett klara, bortsett från texten som ska klistras fast. Resten är gjort! Topp! Tog dock slut på klister i förmiddags så nu har jag varit och inhandlat fyra nya limstift, borde räcka. :P

Och så har jag fått önskningar om foton på min "pappers-organiserings-möbel" så här kommer de:


En rätt tråkigt plastmojäng, men jädrans praktisk då den passar perfekt under vårt inbyggda "skrivbord" i vardagsrummet så den märks knappt när den är på plats. Och det var verkligen på tiden att vi skaffade oss något att organisera vår papper i för de ligger och dräller precis överallt!
Ska faktiskt åka och handla en till likadan senare i veckan som jag kan ha i min pysselhörna till alla mina färgade papper och tyger och andra lite större grejer som inte går att oranisera i mina annars väldigt perfekta försvaringslådor som jag fick i julklapp. Jag lova att ta massor med foton på pysselhörnan när den är helt klar, men det tar nog ett tag till...hehe.

Nu åter till bröllopsfix och städ. Hela huset ska städas eftersom vi väntar lunchbesök i morgon: bröllopsplanerare som eventuellt ska hjälpa till och ta hand om programmet på själva dagen D. Spännande!

Trevlig kväll!

ps. Mamma, franskan blev inställd pga sjuk lärare (jag smittade kanske henne förra veckan?!) så jag skolkar inte. Bara så du vet! :P hehe

1 comment:

Anonymous said...

Himla tur att du skrev det sista - jag var på väg att börja svära, när jag såg det!!
Köp en hel drös hyllor - det kan ni behöva!
modren