18.1.11

Brev!

Jag fick brev idag, från finfina CC! Tack!

Det är så himla roligt att få brev! Nuförtiden när det dessutom är väldigt sällan jag får några andra sorters brev än sådana i fönsterkuvert så är det dessutom extra roligt när det dimper ner ett fint brev på riktigt brevpapper (!) i lådan. Jag avnjöt brevet tillsammans med en kopp lussethé (julklapp från syster yster) och lite choklad. Det blev en välbehövd paus i allt pyssel, förberedande och städande. Jag har dessutom hunnit svara på brevet OCH lagt i kuvert med adress och frimärke (!) på, så det kommer jag att slänga på lådan i morgon bitti. Jag är annars sämst i hela världen på att svara på brev, men denna gången ska det minsann bli andra bullar.

Nu skriker sängen på mig däruppe, dags att nanna kudden.
Sov gott hörrni!

2 comments:

Trillingnöten said...

Men åh vad kul! Brev när man bor så långt bort är guld värt! Jag kommer ihåg min första vecka i USA, hemlängtan, var tvungen att åka bort till nån ödemark med barnen jag tog hand om redan efter tre dagar...Och precis innan vi ska åka...precis då kom brevbäraren och hade med sig paket från syrran! Vilken lifesaver! Svenskt godis, en bok och ett fint brev....Jag grät av lycka :)

Trillingnöten said...

Just ja! Din fråga på mitt inlägg om sockersuget.
Jag brukar utesluta de flesta kolhydrater (bröd. pasta, potatis) plus att jag äter i fruktväg mer bär, nåt äpple och kiwi. Ingen juice, läsk eller nåt sånt heller. Så inte bara "onyttigheter" utesluts... ;)