4.12.10

Nya vänner!

Sket i att gå och lägga mig, bestämde mig för att titta på "våra vänners liv" på svtplay i stället. Väldigt bra serie faktiskt!

Fick dessutom precis ett sms från chefen: "kom du hem okej? om du har några problem i helgen så hör av dig!". Hur schysst är inte det? Han vet att jag är hemma ensam för första gången och är orolig. Haha.

Kom överrens med en av tjejerna på jobbet om att vi ska ha glöggkväll hemma hos oss innan jul och umgås lite. Hon känner inte många här omkring, precis som oss, så vi bestämte oss för att vi måste umgås oftare så att vi får lite socialt liv. :)

Även om jobbet är krävande och uttröttande för tillfället med långa dagar, MASSOR av nytt att lära sig och, inte minst, franskan (!) så känns det så himla kul att ha ett helt nytt socialt liv och att vara omgiven av så härliga människor som bryr sig om en. Hur kan man ha sån tur att man trivs så otroligt bra med kollegor och chef som jag?! Nästan så man borde skämmas... haha.

Nu åter till svtplay.
Godnatt på riktigt denna gången!

4 comments:

Trillingnöten said...

Du har ju verkligen haft enorm tur!! Och så beror det ju faktiskt på en själv också! Hur utåt man är, framåt och hur man är som person! Så det är klart att du har det fantastiskt :p

Anonymous said...

Du ska inte alls skämmas! Det är precis vad du förtjänar!
mor

Anonymous said...

Det är som Din mamma säger, det beror mest på Dig själv gumman så lycka till. Edita.

Josefine said...

Härligt med sådana chefer. Jag har också en sådan, eller två för det är ett gift par. På jobbet på Mossbylund är det cheferna som passar upp på de anställda och ser till att de har det bra och trivs, och inte tvärtom som det är på ett av mina andra jobb.

Det förtjänar du, med massa omtänksamma människor. Du är ju likadan själv, så vad hade du förväntat dig? =)