4.12.10

FF!

FF är det här - dvs FästmansFritt. Haha.
Det är nämligen stort släktkalas i Bryssel i kväll som vi båda egentligen är bjudna till men eftersom jag var tvungen att jobba så fick min blivande äkta hälft åka själv.

Så nu sitter jag här efter 11 timmars jobbpass och funderar på vad jag ska hitta på på min första kväll själv här i Martinrive. Ska jag dricka upp hela spritförådet och ha röjfest aldeles själv? Njäe, kanske inte.... Ska jag titta på alla mina tjejigt romantiska favvisfilmer och äta upp sista glassen i kylen? Ska jag pyssla ända in på småtimmarna?

Nä, ärligt talat så tror jag att jag går och lägger mig. Heh. Efter elva timmar bakom ostdisken så finns det inget som verkar mer inbjudande än en mjuk säng och en bra bok.

OH, förresten, det för mig in på en liten uppmaning jag tänkt slänga ut till er som eventuellt läser det här: ge mig lite bra boktips!! Jag åker ju snart hem till Sveriget över jul och jag tänkte passa på att skämma bort mig själv med en ny pocket, eller två. Men vad är bra?! Har du nått bra tips så ge det gärna till mig, jag behöver många!

I alla fall, FF var det ja. Och sova var det ja.
Godnatt och sov gott hörrni!
I morgon är det andra advent, undrar vad som händer då?!

1 comment:

Trillingnöten said...

Har inte läst denna, men tydligen ska "pepparkakshuset" av Carin Gerhardt (??) vara bra. Jag ska låna den av syrran snart!

"Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann" är superrolig. Den kanske du redan läst?