15.10.10

Oh vad en liten gumma kan gno!

Eller ja, gumma och gumma...allt är ju relativt. Jag håller i alla fall på och städar, som vanligt. Tänte slänga ut en liten undersökning: hur många timmar spendar du i snitt, per dag, med att städa? Här i byggdammet blir det i alla fall minst en till två timmar om dagen (alla golv dammsugas och så måste alla ytor i köket torkas av ett par ggr/dag, i alla fall om man vill äta utan damm i maten). Jipiii! Idag är det dock stora artilleriet som drar fram: golvtvätt och undanplockning och dammning och mattbank och tjofaderullan. Ja har i alla fall att göra.

Och så har jag börjat med något som åtminstonde kommer att få mor min att skaka på huvudet: jag har börjat göra julkort. hehe. Hittade ett bra papper häromdagen i mina gömmor och tänkte öva upp mina färdigheter tills det är dags att göra klart bröloppsinbjudningarna. Dessutom tänkte vi (läs jag) att det kunde vara kul att bjuda hit fästmannens familj på Luciafirande i år och så tänkte jag slå två flugor i en smäll och göra julkort med inbjudan på - smart va?! Nu hade jag ju i min iver räknat lite fel dock...jag tänkte att det bara var en månad kvar till Lucia, men det är ju två, så jag är lite tidigt ute. Men men...nu har jag korten gjorda i alla fall. Slänger kanske ut en bild på dem sen.

Tack för roliga namnförslag förresten, vi har skrivit ner allt på en lista och så får vi se hur vi gör när de små liven ploppar ut.

Nu ska jag gå och kalka av vasken - ett mycket underskattat fredagsnöje!
Ha de'!

3 comments:

Anonymous said...

Va du e go!
Mor

Trillingnöten said...

Men uj vad du är huslig! Egan julkort minsann! Jag som inte ens skickar några...nu får jag prestationsångest minsann! Kram

Josefine said...

Städa...

Från det att Gibson började kräla på golvet, tills nu i början av hösten, har jag spenderat väldigt mycket tid på att städa. Om inte varje, så varannan dag, har jag damsugat och våttorkat golven. Det tar kanske 45 minuter. Sen tillkommer allt småplock efter leksaker och diverse grejer som hamnat på golvet, säg 20 minuter. Räknas det att diska? För det tar väl isåfall 20 minuter. Och sen allt plock efter att man ätit, säg en kvart. Avrundat blir det väl 1,5 timme. Inte så mycket när man räknar ut det så här, men det känns dessto mer...

Men nu har jag slutat med det där... Nu är det jämt skitigt här hemma! Jag hinner inte n'r jag måste plugga med. Det är nackdelen med skolan, att man inte är ledig när man kommer hem...