16.10.10

Lördag!

Idag jobbar fästmannen helg och jag pysslar. :) Fler kort och grejer blir det och så har jag nästan sytt klart kanten på min väggquilt som jag gjorde när jag var hemma.

Förresten, en liten reservation angående gårdagens inlägg (för att lugna oroliga kommentatorer): alltså, att jag har gjort julkorten redan betyder inte nödvändigtvis att de kommer att skickas, i alla fall inte i tid. Hehe. Jag har nog gjort eller köpt julkort vart endaste år sen jag flyttade hemifrån, men jag tror att min totala summa skickade kort uppgår till max tre stycken, på åtta år. oops.

I år tänkte jag dock att den här inbjudan-till-luciagrejen skulle kunna hjälpa mig att få iväg dem. Och så det faktum att jag är så fasligt långt bort från alla nu... Då blir man lite extra sugen på att skicka kort.

Förresten, för att späda på min nördsida ännu mer, så måste jag berätta om min nyaste organiseringsploj! Fästmannen och jag ägen nämligen ett antal hyllmeter DVD-filmer som jag gärna vill ha så att jag ser vilka filmer som finns. Dock så tycker jag att det kan bli ett rätt så rörigt intryck med en massa filmryggar i olika färger. SÅ, häromdagen kom jag på en briljant idé: att färgkoordinera hyllorna med filmer. hehe. Så nu har vi en hylla med svartryggade DVD:er, en med vita, en med röda/orangea/gula och en med blå/gröna. Häftigt va? Fästmannen bara skakade på huvudet när han såg det...hihi.

Jag har äntligen fått min mobilladdare från Sverige nu (tack mamma!) så när den har laddat klart ska jag ta foto på DVD:underverket och lägga upp. hehe. Och så korten också ja...

Ha en bra lördag alla!

4 comments:

Josefine said...

Du kan väl ta en veckas semester från ditt slit och komma hit och slita här iastället. Jag behöver måla, ha en soffa, sätta upp tavlor och rensa förrådet. Och du verkar vara så HIMLANS BRA på sånt! =)

Anonymous said...

Du är inte bara go, du är knäpp också!
Mor

Trillingnöten said...

Jag måste säga att det VAR nördigt! Färgkoordinera DVDer...Me like!

Stef said...

Haha jag håller med trillingnöten! Men ach nördiga grejer är coola! puss och kram!