4.9.10

Jag har himlen runt hörnet...

...eller i alla fall nästan på! Har spenderat hela dagen på "Monde Sauvage d'Aywaille" - en safaridjurpark 10 min med bil hemifrån. Alltså precis runt hörnet! Och vilket ställe!!! Jag och fästmannen är upp över öronen förälskade!

Åkte dit för att testa mina fågelnerver lite och för att spionera på stället innan jag söker jobbet. Och OJOJOJ vad jag ska söka det jobbet! Inget snack om saken! Ett par timmar där och jag är fullkomligt förälskad i alla fjäderfän... haha. Var inte ett dugg rädd under rovfågeluppvisningen när örnar och gamar och gud vet vad landade på armslängds avstånd. Härligt!
Kan vara lite svårt att se, men där är en örn som flyger på den vänstra sidan av fotot. Väldans häftigt!!


Zebror är fiiina!

Strutsar däremot är INTE mina favoriter. Denna försökte käka upp vår sidospegel och stirrade elakt på mig... Onda ting!

Titta Syster Yster! Lucas har en något större tvilling! Han/Hon hade likadan hängbuk som Lucas och såg också ut att kunna bitas rätt ordentligt. hehe

Älgen!!

Och så har jag fått se mitt livs första (vad jag kommer ihåg i alla fall) ÄLG! Tänk att behöva flytta till Belgien för att få se en älg... Ajajaj. Det var roligt att konstatera att brunbjörnarna inte är riktigt lika exotiska för oss längre eftersom vi levt med dem runt knuten under de senaste två åren. Men söta var de (eftersom de var på andra sidan gallret, hehe).

Och så, nästan bäst av allt, hade de åsnor i den delen där små barn får gå in och klappa. Jag låtsades vara ett litet barn och gick in och klappade lite jag med... Åsnor är ju så underbara! Har fått en ny bästis där nu.

I kväll ska vi laga kycklingleversallad (recept kommer i morgon, det är suuuupergott, enkelt och billigt!!) och så ska vi spela biljard. Vi har ett biljardbord i stora huset och vi spelade tillsammans för första gången i går. Fästmannen vann i går, men i kväll ska jag ta revansch!

Trevlig fortsättning på helgen!

1 comment:

Trillingnöten said...

Vad häftigt!! Och vad skönt att det gick bra med fåglarna :) Där ser du! Perfekt fågelassistent ju! :)