5.9.10

Söndag i Belgien = cykeltajm!

Alltså, belgarna är smått galna i sina cyklar. Särskilt häromkring! När vi var nere på byn och handlade bullar i morse så var vägen FULL av cyklister - i full kroppsstrumpemundering. När det gäller fotboll och ishockey och annat smått och gott må de vara lite halvkassa de här belgarna, men när det gäller cykling så tas även söndagsturerna på blodigt alvar. Då får man som bilist se upp och ta det lugnt för på söndagar äger cyklisterna vägen!

Nu ska jag titta på rena rama rolf och dricka morgonkaffe. Jag har lyckats smitta stackars fästmannen så han har gosat ner sig i vår soffa och spelar tevespel så då passar jag på att titta på lite svensk teve.

2 comments:

Anonymous said...

Om du får tråkigt kan du ju alltid gå ut och titta på lite fåglar!
Bakgrunden

Trillingnöten said...

Hahahaha! Jag kan se spektaklet framför mig! Belgiens svar på Svenssonfamiljen går ut i full mundering på söndagen :)