3.9.10

Desperat?!

Jag börjar komma till ett relativt desperat stadium när det gäller jobb. Jag har suttit och letat igenom platsannonser nu en stund och har hittat ett jobb som jag kanske skulle kunna få (är nog inte så många sökanden, hehe). Men frågan är hur desperat jag verkligen är?! Jobbet är nämligen som hjälpreda på fågelavdelningen på Aywaille Zoo. hehe. Jobbuppgifterna är att hjälpa till med att ta hand om fåglarna samt att medverka under rovfågel(!)uppvisningarna.

Hur kul hade inte detta varit? Och hur häftigt kade inte det varit att ha på sitt cv?

Nu är det bara ett liiiiiitet problem: jag är ju rädd för fåglar...

Skickar nog in en ansökan i alla fall, man kan ju trots allt komma över sina rädslor. Har jag hoppat bungy jump kan jag minsann gulla med lite örnar!

4 comments:

Trillingnöten said...

Har du hoppat bungyjump?? Wow! Jag skulle nog hellre jobba med fåglar. Du hinner nog öva lite på din fågelfobi innan du får jobbet så sök!! :p

Josefine said...

Ja, det var ju ett litet problem det... Det är bara att sätta upp lite fågelmatarstationer på gården för att vänja sig! Sök jobbet! Snart kommer grannarna kalla dig knasiga fågelkvinnan. =)

Anonymous said...

Tänk att ha "falkenerare" som en del av sin CV! Man hade annars trott att det yrket dog ut någon gång på 1600-talet eller nåt! Sök!
Bakgrunden

Eleonor said...

Jag har inga direkta planer än vad jag ska göra när jag kommer till USA. Jag måste skaffa green card för att få ett jobb så jag ska ansöka om det direkt efter vi gift oss. Sedan kanske jag ska gå universitet med inriktning på bageri. Jag gillar att baka..
Vad gör du?