10.6.10

Flytt 1 - 6 dagar

Okej. Nu så, nu börjar det dra ihop sig!

Jag har, som tur är, fått lite tidigt sommarlov resten av denna veckan. :) Så idag och i morgon är det flyttförberedelser som gäller till 100%. Har drömt konstigt i ett par nätter nu och insåg i morse att det nog är flyttnerverna som spökar. Alltså bestämde jag mig för att försöka beta av så mycket som möjligt under två dagar nu så att jag kan slappna av lite till helgen. Sista helgen i Älvdalen. Hjälp...

Började dagen med en solskenspromenad med hästtjejen och hundarna. Idag är, enligt smhi, enda soldagen innan flytten - så man får ju passa på att njuta lite också.

Sen har jag börjat planera packning. Räknat lådor, funderat på hur vi bäst kan packa alla våra kläder, skrivit inköpslista (sopsäckar, sopsäckar, sopsäckar och rengöringsmedel!) och ringt en massa samtal.

Har eventuellt en köpare till bilen. Jaaaa! Ska få ett samtal senare om när de kan komma och titta på den. Ska städa den senare i eftermiddag så att den är redo för inspektion. Åter igen - hjälp!

En positiv sak är att jag fick tag på belgiska ambassaden till slut och en jättetrevlig tjej gav mig det glädjande beskedet att Toulouse är helt förberedd för flytten med sin rabiesvaccinering. Inga blodprov och annat trams behövs. SKÖÖÖÖNT! Annars hade det blivit lite jobbigt...

Sex dagar kvar i Älvdalen nu, och typ exakt en månad kvar i Sverige. Jag är så rastlös så det går inte att beskriva. Sitter som på nålar, kan inte tänka klart, är hur nervös som helst! Det hjälper inte att sambon är i Belgien. Vad är det med karlar och ställa frågor förresten? Jag har hur mycket frågor och funderingar som helst som skulle behöva besvaras av folk i Belgien, men sambon slingrar sig och blir obekväm var enda gång jag ber honom kolla upp grejer. SUCK! Det borde vara jag som är i Belgien och förbereder och inte tvärt om. Faktiskt!

Nej, nu ska jag gå och slänga in en tvätt, sen ska jag ta itu med alla våra papper. Här ska slängas grejer!!!

No comments: