26.3.10

En lång natts väg mot...

Okej, flygbiljetterna från Skavsta är billigast. Men...

Det är en speciell känsla att spendera en natt på flygplats. Varje gång jag blir tvungen att göra det så ser jag fram emot det med skräckblandad förtjusning. Idag har jag dessutom inlett min mission med en heldag på resande fot (efter att ha tittat på första halvan av "the commitments" tillsammans med två klasser - destination anywhere och nowhere to run har tagit över min hjärna. Har varit på väg att börja spontansjunga på tåget ett flertal gånger).

Tåg är trevligt. När SJ gör reklam för "den inre resan" så vet de vad de gör! Det finns få tillfällen då man tänker lika många superduperkloka (enligt en själv) tankar som när man sitter och stirrar ut genom ett tågfönster. Jag ÄLSKAR att filosofera, alltså ÄLSKAR jag tåg. Men det finns en gräns även för mig... Efter dagens tredje tågbyte började jag bli lite less.

Anywho - nu är jag här. Skavsta. Och här ska jag fördriva tiden fram till kl 06.30 då mitt flyg lyfter och jag kan luta mig tillbaks och somna. För om jag är expert på att filosofera på tåg så är jag minst lika toppenbra på att sova på flyg. Lucky me!

Som tur är finns det betaldator här på Skavsta. 2 kr/minut. Jävla rån. Men men...för 40 kronor har jag tjugo minuter färre att fylla med korsord och läsning. Jag har lovat mig själv att jag får köpa 2 X 20 min på betaldatorn i natt. Nu har jag fem minuter kvar av de första. Lallaalla. Must spend it wisely! Facebook!

Återkommer med mer rafflande berättelser från Skavsta international om ett tag. Nu ska jag ta en prommenix till busshållplatsen och tillbaka och sen ska jag kanske lösa ett eller annat korsord som jag köpte av den där supertrevliga kassören på pressbyrån i stockholm.

toudelou!

No comments: