25.3.10

Inför: belgienresa och scout-galenskaper.

Mamma har kvittrat loss på telefonen när jag pratat med henne idag och det är helt underbart att det har gått så fort och bra med allt. Håller tummarna för att det är slut på elände nu!

Lördag morgon kl 06.30 flyger jag från skavsta för att besöka Belgien för typ hundrade gången. Men denna gången är det för att fixa med de sista förberedelserna inför "the actual BIG MOVE". Jag kan knappt fatta det...

Men innan det är dags att sätta igång med att gräva köksträdgård, besöka skola, fixa med pappersarbete och söka extrajobb så ska vi passa på att roa oss. På lördag, ett par timmar efter att jag landar på Charleroi, går den 24:e 24h Veló av stapeln i Bryssels stora park Bois de la Cambre. Dvs 24 timmars galenskaper med 2000+ cykelgalna belgiska scouter. :) Jag och sambon ska, som vanligt, hjälpa till med matlagningen till "vår" kår. 24h veló för tre år sedan var min första riktiga kontakt med scoutvärlden så det känns lite speciellt att nu vara en självklar del av kårens deltagande.

Jag åker härifrån redan i morgon eftermiddag eftersom jag måste sova på Skavsta över natten tack vare mitt löjligt tidiga flyg på lördag. Men jag lovar att försöka uppdatera med lite bilder och annat skoj efter helgen!

Har ni ätit några våfflor idag förresten?
Själv hade jag ingen aning om att det var våffeldagen idag, tills jag blev bjuden på våffelkalas hos blivande mamma H. Gottigottgott!

Trevlig helg!

No comments: