25.3.09

Plötsligt händer det.

Hade en sånn där trissreklamupplevelse i går kväll.

">">

Var på väg i säng när jag inte kunde hitta telefonen, som vanligt. Så jag ringde till den, inget ljud... jag fortsatte ringa och blev mer och mer nervös efter varje signal som inte ekade i rummen. Paniken började sprida sig och till sist - "mamma, jag har nog tappat min mobiltelefon!". Efter att båda två sprungit runt i huset ett par vändor och vänt upp och ner på klädhögar, jackor, väskor, hunden osv så insåg vi att japp, jag måste ha tappat den. för i huset fanns den inte!

Alltså. Klockan 22.00 gav mamma och jag oss ut i den iskalla natten (har varit minusgrader här sen syster yster lämnade landet i går morse...peculiar) och letade efter telefon. Fat chance att hitta den liksom! Frida blev jätteglad eftersom hon fick följa med och leka detektivhund och på så sätt fick en extra promenad. Jag gick och glodde ner i gatan och tänkte på hur dyrt och drygt det skulle bli att skaffa ny mobil.

Efter att ha gått hela vägen ner till busstationen och tillbaka hade vi båda helt förlorat hoppet. Precis utanför vårt hus ligger stans mest traffikerade rondell. Bredvid den ligger ett av stans mest traffikerade övergångsställen. DÄR råkade jag få syn på något fyrkantigt som låg på en gräsbit vid trottoaren: MIN TELEFON! taDAAA!

Den har alltså legat ute i gräset i snöblandat regn och tittat på folk som gått förbi. Fullt synlig! Och dessutom med högsta volym på och med ca 15 missade samtal. Att ingen plockat upp den och gjort den till sin egen är otroligt.

Jag är glad. Telefonen är glad (den funkar fortfarande perfekt obs!) och jag kunde sova gott i natt.

Idag ska jag bara plugga om man bortser från en liten lunchpaus tillsammans med dexter på stan. Han och träningsnarkomanen har för övrigt startat en träningsblogg, kolla gärna in den: metalpump.blogg.se

1 comment:

Josefine said...

Tur att du hittade telefonen, och tack för gratulationen! Jag minns den 4 Juli också! Skoj att du hittat mig i bloggvärlden.

Så du är tillbaka i Trelleborg och Skåneland efter alla äventyr. Hur känns det?