11.5.13

Förtrollade flöjter, syprojekt och trädgårdshäng...

...det är denna långhelgen so far.

I går började jag äntligen sy på ett hemligt projekt till en hemlig person. Roligt litet projekt som jag borde hinna klart innan sommarlovet. Jag visar er hela sen när den är klar, men än så länge är den som sagt hemlig. Jag har en hel rad projekt på g efter detta - måste ju ha något att göra i sommar liksom. :)

Sen i går kväll bjöd min kära mamma på opera. Trollflöjten på malmö stadsteater. En personlig favorit sen jag såg Bergmans version på teve när jag var väldans liten. En alldeles, alldeles underbar musikupplevelse!

Idag lekte Luka och jag med en av mina gamla vänner hela morgonen och resten av dagen ägnades åt att skämma bort trädgården på landet. Gräs har klippts, ogräs rensats, drivbänkar satts upp och grönsaker såtts/planterats. Luka älskar att vara med att hjälpa till. Härligt!

I morgon är det ännu en heldag med fullspäckat schema.
Hoppas ni har en fin helg!






No comments: