6.12.12

5 dec: Vem var jag för ett år sedan?

För ett år sedan satt jag mitt ute på belgiska vischan tillsammans med en liten bebis som ammade dygnet runt men vägrade växa, en ganska så deprimerad make, ett helt hem att packa ner i lådor, en flytt att planera, och sluttampen av min första hela termin på lärarhögskolan att ta mig igenom. Om jag skulle beskriva mig själv, för ett år sedan, med ett ord så är det nog "vrak". Livet blev lite för mycket helt enkelt. Även om lyckan av att ha Luka hos oss var obeskrivlig så var det så mycket annat som hände under helvetesåret 2011 så det var svårt att fokusera på de positiva delarna av livet. Ovanpå allt annat var vi ju dessutom inte direkt omgärdade av vänliga och hjälpsamma människor, så vardagen var rätt tuff.

Men det löste sig ju riktigt bra till slut! Barnet fick ersättning och började växa (och har inte slutat skratta sen dess), hemmet blev packat och flyttat, vi klarade oss genom julens alla strapatser och jag fick VG rakt igenom på terminen. Nu, såhär i backspegeln, känns det nästan som om det var en ganska okej tid i alla fall, då för ett år sedan...



No comments: