10.10.12

Vilda bebin

 
Lite så här ser det ut om dagarna på förskolan när Luka vill leka och gå och hinna med allt roligt på en gång:
 
 


Att sitta still i en ring under samlingen är inte alls roligt tycker Luka, men det är däremot väldigt skoj att det finns så många andra barn man kan titta på och leka lite med. Lärarna är också himla bra!
Inskolningen går finfint. Jag tyckte det var en jobbig dag i går då jag gick iväg i en timme och sen fick reda på att lillfis varit jätteledsen när jag varit borta. Men idag gick det hur bra som helst och jag gick bara ut ur rummet ett par kortare vändor och det var inga problem.

Idag tog vi vagnen och promenixade till och från förskolan dessutom. Jag var lite nervös eftersom Luka inte gillar vagnen så värst mycket, men det fungerade utmärkt. Och vad underbart att vara utomhus nu! Vilket höstväder!! :) Det duggade visserligen en del och var grått, men vi hade bra med kläder på oss så att vi inte frös och då var det bara ljuvligt. Ser fram emot många fler morgonpromenader tillsammans.

Nu ska här städas och pluggas. I kväll är det dags för första föräldramötet och Luka har turen att få besök av Ida och KJ som ska sitta barnvakt när vi är borta. Spännande för alla inblandade!

Hoppas ni har en bra dag!

No comments: