8.10.12

Mönsterbarnet och stolta morsan -

det hade man kunnat döpa boken om mig och lillkorven.

Om det gick bra på dagis, förlåt, förskolan? Jomenvisst gjorde det det! Luka hejade på alla barnen, smakade på alla leksaker, tittade så att det inte fanns monster i toalettstolen, brev betuttad i en av pedagogerna och hade riktigt riktigt roligt. Om han visste att han var skuggad av morsan hela tiden? Han hade inte kunnat bry sig mindre. haha. Jag fick en kram mitt i alltihop men det var nog mest för att han ville markera för de två småtjejerna som pratade med mig att det minsann var hans mamma de hade äran att konversera. I övrigt brydde han sig inte om huruvida jag var där eller inte. Och det kan man ju förstå, det fanns ju gigantiska legoklossar och hundratals (nästan) knopp-pussel där, och bilar och barn - värsta bästa stället!

Efter en timmes mjukstart idag fick vi gå igen med lite information om vad som ska tas med till i morgon och med kommentaren att "det här går ju så bra så du kan nog gå iväg en stund i morgon när ni är här". Jag vet att man inte ska ropa hej innan man är över bäcken, det kan ju vara annorlunda i morgon, men jag skulle inte tro att det blir två veckors inskolning av det här... :)

Efter förskolan var åkte vi till citygross och handlade lite. I vanliga fall tuffar vi snabbt förbi leksakshyllorna där, men idag stannade vi en stund och Luka adopterade en liten mjuk "börjaförskolanApa". Nu har vi ätit och Luka lallade precis in i sitt rum för att visa apan alla de andra leksakerna. Gullunge!


1 comment:

Anonymous said...

Han brås på sin mor! Efter ca en halvtimme på dagis (hette det då!) sa de till mig att jag kunde åka hem och att vi kunde betrakta din inskolning som avklarad!/m