27.8.12

Effektivitet

Har haft en helkonstig uppochner dag som trots allt slutade helt perfekt!
Gick upp halv åtta med Luka och maken för att ta ut våra två lånehundar (är hundvakter i en vecka). Vi passade på att packa in vovvar och bebis i bilen och ta en sväng till hundarnas riktiga hem för att leka på gräsmattan och njuta av höstvädret. Passade även på att posta en massa viktiga brev som legat och väntat på hallbordet. Duktigt, eller hur?
Väl hemma betalades det räkningar och sen satte jag mig med terminens första inspelade föreläsning....och sen var det totalstopp. Introduktionsföreläsningar är inte fruktansvärt uppiggande och jag kämpade med att hålla mig vaken igenom den timme som den höll på. När jag väl var klar så hade jag noll ork kvar och ville bara sova.

Som tur är ringde syster yster och räddade mig ur slöandet och drog med mig ut på shoppingrunda. Tre timmar och en hel massa affärer senare har vi båda fulla frysar och kylskåp och jag ordnade ett gäng andra viktiga saker som gardinstänger till vardagsrummet (äntligen!! bara sju månader efter inflytt har vi nu gardiner i alla rum) och Lukas första par skor, som passar.

Vad härligt man mår efter att ha uträttat så mycket på en eftermiddag, och vad skönt det känns att ha alla viktiga grejer (räkningar, post, mat, blöjor) avklarade inför den riktiga skolstarten i morgon.
Hur har er start på veckan varit?

3 comments:

Josefine said...

SLÖ!Så har min start på veckan varit. Men nu har Gibson som tur är kommit hem, så det blir väl lite mer fart på latmasken! =)

I originalkakan ska det vara vinbär, men jag tror garanterat att det blir lika gott med björnbär. Björnbär och vaniljsås låter ju som en alldeles förträfflig kombination. Dessutom älskar jag Björnbär! Vi har massa här hemma men de flesta är stört omöjliga att plocka för de hänger tre meter upp i luften och inne i ett buskage med en massa olika sorters buskar/träd och brännässlor där det bara inte går att ta sig in. Ja, och sen är jag ju inte tre meter lång heller. Nej, man får vara nöjd om man får tag på en handfull att äta direkt. Men det irriterar mig att det inte går att få tag i dem. Får väl köpa frusna om jag vill göra en paj...

Absolut att vi ska ses, för nu var det alldeles för länge sedan sist. Lördag eftermiddag eller tisdag, onsdag, torsdag eftermiddag nästa vecka passar oss fint. Något som funkar?

Anonymous said...

Lyckades göra mig av med en surdeg som tyngt mitt dåliga samvete typ i ett år! Nu är alla papper till vårt försäkringsbolag ang sjukbesök inskickade!
Idag ska jag luncha med Petra!

Josefine said...

Nej din dummer, det var inte handväskan som dränktes. Bara det som var i. Så går det om man inte skruvar på korken på vattenflaskan ordentligt innan man stoppar ner den. =)

Tisdag blir jättebra! Gibson är på dagis till 15.00. Ni får gärna hänga med dit och hämta och se hur det ser ut om ni vill? Inför framtida eventuella dagisplaceringar. Det tar sin lilla tid att baka Hallelujah-kakan, så om vi ska hinna äta den föreslår jag att du bakar den i förväg. Men ta gärna med några björnbär till Gibson om det blir över. Han gillar inte riktigt kakor... =)