11.8.12

Det blev en bok!

Pysselsuget satt kvar även i går kväll så jag satte igång med ett litet projekt medans vi kikade på en dålig amerikans romantisk komedi. Efter lite inspiration från diverse roliga scrapsidor på nätet bestämde jag mig för att försöka mig på att göra ett minialbum för gamla foton som jag sparat. Eftersom jag dessutom hittade ett spännande sätt att göra pärmar till en bok så slog jag två flugor i en smäll och och gjorde ett album / bok.
Än så länge har jag bara gjort själva boken, pärmen, och en första fotsida. Tanken är att jag ska kunna fylla på efterhand och klistra in scrappade sidor på sidorna i boken.

Nästa projekt är en ny rolig vikning på kort som jag tänkt använda till ett tackkort till några vänner. visar resultatet om några dagar när fet blir klart. Idag har jag inte tid att pyssla, för om en stund bär det av ut till landet igen. Härligt!!!

Trevlig helg!

2 comments:

Josefine said...

Snyggt! Jag ligger verkligen efter med Gibsons album. Jag får aldrig tid att sitta. För när jag väl får inspiration och sätter igång vill jag faktiskt sitta ett par timmar och hålla på. =)

Jag missade helt både din kommentar och dina samtal igår. Men du får gärna bjuda hit er en annan gång!

Josefine said...

Tisdag eftermiddag går jättebra. Gibson är på dagis till 15.00, och jag kanske är mitt uppe i syltkok. Men då har jag någon att testa grejerna på. Det är bara att slå en signal om ni kommer ut.