10.7.12

Såhär gott sover...




...inte Luka just nu. Jetlaggad bebis är inte en superrolig grej. Han vaknade för en stund sen och trodde det var morgon, stackars. Vi vyssar och lullar och låter honom ligga en stund för att sen vyssa och lulla lite till, för natt är det och så är det med den saken.

På flygen hem häromdagen sov han dock så gott som bilden visar, den är tagen av en flygvärdinna halvvägs mellan London och Köpenhamn. Hela lilla familjen somnade så fort flygmotorerna satte igång och när jag vaknade till en stund mitt under flygningen stod flygvärdinnorna och hjälpte mamma/mormor att ta foto. Vad trevligt att man kan roa folk genom att sova!

Det är skönt att vara hemma trots att det är mycket kallare och mycket färre roliga affärer i Trelleborg, haha. Att börja sommarjobbet idag var också skönt - äntligen en ordentlig inkomst. Jag fick ju städjobb hos min gamle favvisarbetsgivare så nu ska jag städa ett par veckor framöver. Maken och Luka firade min sommarjobbsstart med att dra ner till playan med ett gäng kompisar och surfa (Luka övervakade från sitt tält).

Förresten borde det vara skottpeng på motorcyklister som leker med sitt eget, och andras, liv ute på sommarvägarna! Blev omkörd av två jubelidioter på motorvägen mellan Vellinge och Trelleborg idag. Och nej, det är inte snigeln My som reagerar på att andra kör i 110 på motorväg - jag körde i 110 och de två motorcyklarna svischade förbi och var ute ur synfältet igen på tre röda sekunder. De måste ha kört i minst 200. Sicksackandes mellan bilarna. Skottpeng!!!

Nä, nu överlämnar jag bebisduty till maken och går och lägger mig. Jobb i morgon ju.

No comments: