18.3.12

Rutiner


Nu börjar vi få lite rutin på vardagen Luka och jag. Klockan 05.55 (!) vaknar han och ligger och snackar vilket resulterar i att jag vaknar och går upp. Kaffe sätts på, flaska förbereds, kläder läggs fram och sen plockas lillkorven upp för att leka en liten stund på golvet under tiden jag dricker mitt kaffe. Sen är det flaska, efter det lek i två timmar och klockan 08.00 läggs Luka ner för förmiddagslur i sin säng. Han sover (on a good day) ca en timme och sen leker vi ännu ett par tre timmar och äter innan det är dags för middagslur, vanligtvis på två-tre timmar. Sen lek, och mat och bad och skoj till klockan 19-20 då det är dags att äta sista flaskan och sova för natten. Så, där har ni våra dagar i ett nötskal. Nattsömnen och middagsluren sitter som berget nu, det är bara förmiddagssömnen som i bland inte fungerar. Duktig påg jag har!! :)

Det blir dock inte jättemycket tid över till plugg, särskilt inte eftersom jag varit sjuk i veckan dessutom och suuuupertrött. Men med hjälp av snälla barnvakter så ska det nog gå, har tenta om två veckor och två stora uppsatser att jobba med så det kommer att behövas tid.

Idag har till exempel mamma varit och hämtat Luka så att jag kan plugga lite. Så det ska jag göra nu. Ha en bra söndag!!

1 comment:

Josefine said...

Tenta och två stora uppsatser... Hmm... med andra ord låter det inte som om jag får lov att gnälla över min tiotusenteckens-essä med temat Litteratur som kunskapsform som ska in 2 april då...