23.2.12

Lite bilder

Uppdateringen här inne har varit lite dålig ja...vi har helt enkelt haft fullt upp. Denna veckan gör vi om i köket dessutom. Alla luckor har monterats ner och flyttats till mammas källare där de målas och fixas. I morgon ska vi ge oss på väggarna här hemma, maken håller i skrivande stund på att rengöra och målartvätta. Spännande!

Det var fint väder idag så vi tog en sväng förbi stranden för att visa Luka havet. Han var måttligt road, men vi fick i alla fall en skön promenad.

Någon som däremot var road i förmiddags var denna glada gudmoder. Hon kom på den brillianta idén att äta prinsessbakelse dagen till ära. Fira vad som firas kan! Det där med rojalism kan diskuteras till leda och man kan tycka vad man vill - men ett litet barn är ju alltid ett litet barn. Jag är säker på att det inte bara var jag som blev lite rörd av att se Daniel informera pressen om att han blivit stolt pappa i morse. Och han uttryckte det så bra: "mina känslor är lite all over the place". Ja, jo, så kommer det att vara nu framöver Daniel, det håller i sig - jag lovar!!


Till exempel när man är och fikar och tittar ner i vagnen och möts av detta fina. Då är mina känslor all over the place.

Eller när han vänder sig på mage och ligger och snackar med Ida och Emil i Lönneberga på sitt täcke. Tänk vad mysigt!

Att ligga på mage är väldigt mysigt...

...men att leka med mamma i stora sängen är trots allt bäst! (I alla fall om mamma får bestämma)


4 comments:

Brysselkakan said...

Princessbakelse... Ja, det hade inte suttit fel! Antar att Ikea har, som vanligt, men jag har inte bilen för maken är ju här i Bryssel hela veckan. Så det får duga med en semla, inte fel det heller ;-)

Kaylee said...

Ah!!! He is getting SO big!!! What a cute boy!

The Hanssons said...

Awwww...vilka fina bilder Mysan......

Trillingnöten said...

Vilken kul bildkavalkad av er dag! Jag gillar :)