17.1.12

Skola skola och åter skola

Klockan är halv elva och jag har precis blivit klar med allt plugg för idag. Var på praktik mellan 09.30 och 16.30 och sen har det varit grammatik och didaktik för hela slanten. Resten av veckan blir det också grammatik och didaktik... Oh vad jag önskar man bara kunde slå på autopiloten och sen vakna igen när denna veckan är över.

Maken har varit hemma med Luka hela dagen och det har gått jättebra förrutom att lillkillen vägrat sova. Det resulterade i att han till sist somnade vid åttatiden vilket innebär att han nog tror att det är natt nu och alltså kommer att vakna och vilja äta om en stund bara för att somna direkt igen, sova tre timmar till och sen tycka att det är morgon. Jomenvisst serru, tipptopp! Hade jag inte behövt plugga så hade jag ju kunnat parera detta med att gå och lägga mig tidigt jag med men det gick ju liksom inte. Och maken har också haft grejer att göra så han har inte heller varit smart och krupit till kojs. Blir spännande att se hur denna natten blir.

Men vi håller humören uppe här hemma! Vår gullunge är ju faktiskt nästan frisk nu och han är en fröjd att umgås med när han är vaken så vi har ingenting alls att klaga på egentligen. Vi försöker njuta så mycket det går och jag ser fram emot att ha det lite lugnare i skolan nästa vecka så att vi kan hjälpas åt att få till lite rutiner igen.
Nä hörrni, sova var det ju jag skulle...
Godnatt!

No comments: