23.1.12

Kattnatt

Luka sov från 20.30 i går kväll till 07.30 i morse med bara två 30minuterspauser för att äta. Oj vad utvilade jag och maken hade varit om det inte hade varit för en viss liten kisekatt som vi är sjukhem för denna veckan.

Syster ysters minsting Ziggy är nämligen as we speak på väg till veterinären för att kastreras. Maken och jag tog på oss uppgiften att köra dit och hem kattstackarn eftersom syster yster inte har någon bil. Sen kom vi på att Ziggen ju kommer att ha tratt och inte ska vara ensam för mycket under de kommande dagarna, och eftersom syster yster och hennes kille är borta större delen av dagarna, och vi är hemma mest hela tiden, så sa vi att vi kunde ta hand om lillkisen några dagar. Ytterligare lite senare kom vi på att kattstackarn ju inte får leka heller så vi arrangerade kattvakt för vår egen lilla Toulouse, som ska bo hemma hos min mamma tills Ziggen ska hem till sig igen.

Alltså: i går kväll tog min mor med sig Toulouse hem och Ziggy blev lämnad här hos oss. Och sen vi gick och lade oss i går kväll så har Ziggen levt loppan! :) Luka fick flytta tillbaks in i sitt eget rum eftersom vi inte kunde stänga dörren om oss tre in till sovrummet eftersom Ziggy krafsade och jamade utanför. Sen när han fick lov att sova inne hos oss så ville han absolut gosa med mitt hår så jag har haft dragkamp om hårtestarna mest hela natten. Under de stunder då han inte var intresserad av mitt hår så har Ziggy dessutom roat sig med att jaga makens fötter under täcket.

Haha, vi är lite slitna nu måste jag säga.

Men han är en go katt och det är ju trots allt synd om honom idag som ska bli oprerad. Maken tyckte till och med att det var okej att han fick upprivna fötter i natt med motiveringen: "han ska ju bli av med manligheten i morgon kattstackaren". Hihi.

Nu ska jag och Luka (mest jag, Luka är bara sällskap) dricka kaffe och sen ska jag ringa till skatteverket och kolla om jag och maken är gifta än eller inte. Ska bli spännande.

Ha en bra dag hörrni!

1 comment:

Stef said...

Haha stackars barn...."när jag var liten fick jag minsann inte sova hos min mamma och pappa för där sov min gudmors katt!"...eller sov och sov....nu vet du hur jag har det, inte undra på att jag är trött som en småbarnsförälder hahaha! Tackar så mycket för att ni är bäst och ställer upp! :) Det får bjudas på fika och barnvakt snarast! puss