18.1.12

Dagens aktiviteter:

Idag har Luka och jag (mest jag) sjungit Karlsson på taket-låten (eller som den heter här hemma: Lukas sång*) en sisådär femhundra gånger. Det var skoj. Resten av dagen har jag pluggat.

Och nu ska jag sova i ett par timmar innan det är dags att gå upp igen och, just det, sjunga Karlsson-sången och plugga. Tjo hej!

* När vi låg på BB så var karlsson-sången den enda barnvisa jag kom ihåg på svenska så den blev snabbt omgjord till en sång om "världens bästa Luka". Det är fortfarande favoritsången här hemma och får lillungen att skratta och sparka så att hela lekmattan rör sig. Då kan man ju inte låta bli att ta den "bara en gång till".

2 comments:

Trillingnöten said...

Visst är det fantastiskt hur de snabbt får favoriter??

Josefine said...

Usch... Karlsson på taket... Honom tycker jag verkligen inte om. Men det är klart, om sången handlar om Luka kanske den blir bättre också! =)