6.12.11

Sex veckor och det börjar dra ihop sig

I fredags blev den lille ungen hela sex veckor gammal! Tiden rusar fram och nu börjar vi dessutom märka att han växer. Tack vare extramjölken han får så växer han så det knakar både på längden och bredden och jag har fått börja rensa ut första omgången kläder som blivit för små.
Försöker ta så mycket foton och film som det går, men det är så himla mysigt att bara vara "in the moment" att kameran ofta glöms bort. Här är i alla fall ett litet minikollage av vår lille runda bebis nu i helgen. Hade datorn bredvid mig i natt när jag ammade och slängde ihop detta på picnik.com. Och jag lovar, det är en tillfällighet att det är så himla blått och "killigt" - det bara blev så. :)
Bild nr två är speciellt tagen till gudmor, syster yster, eftersom det var första gången han kunde ha bodyn som han fått av henne. Tacktack!



Igår var det exakt tre veckor kvar tills vi flyttar! Helt otroligt! Vi har drömt och längtat så länge nu så det känns väldigt overkligt att det är så nära. Flygbiljett till mig och Luka är beställt, flyttlastbil är bokad, körkompis till maken (som ska köra alla grejer till skåne) är fixad och vi har börjat packa ner saker i lådor.  Jag och Luka kommer att åka hem redan den 26:e, sen lastar och kör maken flyttlasset den 28:e. Eftersom lastbilen måste tillbaks till Belgien så kör maken och hans kompis tillbaks den 30:e och vi firar nyår på var sitt håll. Sen den 1:e januari tar maken kisekatten med sig och flyger hem till oss. Sen är det inflytt i vår alldeles egna (visserligen hyrd, men ändå) lägenhet - tjohooo!

Nu ska jag gå och läsa. Det hopar sig med grejer nu i slutet av terminen och det gäller att passa på när lilleman sover. :) Hoppas ni har en bra dag!

6 comments:

Anonymous said...

Är det så hemskt att vi inte ska hinna ses innan du lämnar Belgien?

Stef said...

Åh men vilken tjusig body! Passar så fint så fint så! :) kramar

Josefine said...

Haha, skönt att lämna lastandet till maken. Smart drag! =)

Jag har än så länge inga planer för nyår, så jag tackar å mycket för inbjudan och ska ta den under övervägande, samt konferera med min 2,5 åring. Och hans pappa. Han kommer hem till jul, men jag vet inte hur länge han stannar...

Anonymous said...

Nu har du fått en utmaning av mig, kolla här!
http://brysselkakan.wordpress.com/2011/12/07/fem-saker-ni-kanske-inte-visste-om-mig/

Alexandra said...

Tack :) Jag är riktigt avundsjuk på dig som flyttar snart... Jag väntar bara på svar från Ivo, ja eller nej, blir det ett ja kommer jag att börja planera flytt direkt och det kommer garanterat att göra mig på bättre humör :) Blir det ett nej vet jag inte hur det blir...

Petchie75 said...

Åh, vad spännande!! Även om flytt med litet spädbarn inte är det lättaste - been there done that och lever fortf med flyttkartongerna... Jättefina bilder på Luka!
Vi måste absolut träffas i januari, kanske V och jag kan komma t T-borg som jag inte besökt sedan 80-talet!
Kram!!