18.10.11

Var kommer alla flugor ifrån?

Har suttit i seminarium i en timme nu och innan dess suttit vid datorn och skrivit och det har varit ett konstant flygande runt mig hela tiden. Vi har av någon konstig anledning invaderats av flugor... Nu?! I oktober?! Jag fattar noll. Dessutom så borde det ju vara färre flygfän i omlopp här nu efter att kossorna frigjorde sig själva förra veckan och sprang till skogs (bonden vill inte ta tillbaks dem hit eftersom det verkar som att något här skrämmer dem, förra året hände ju samma sak fast då tog några av de dumma kreaturen sig upp på tågrälsen och blev hakkebiff), eller?!

Och så har katten loppor. Som vi har behandlat mot två ggr på två veckor. Och vi har dammsugat och tvättat och behandlat och vädrat sängkläder, kuddar, fåtöljer, dukar (!) och andra kattsovplatser, men det hjälper inte... Kattan kliar och jag kliar (de små djuren verkar gilla mina ben) och maken undrar vad vi håller på med (eftersom han såklart inte är ett dugg intressant för de små djuren, han har minsann inte ett enda bett).

Ska ringa vår vän kattvakten och höra om han har några bra idéer för loppfördrivning, och så ska jag leta fram en flugsmälla. Och sen ska jag ta en välförtjänt vilopaus i soffan (efter att jag dammsugit den en gång till) innan det är dags för nästa pluggmoment.

Ha en bra tisdag allihop!

4 comments:

Anonymous said...

Har hunden varit ute hos er på sistone? Det är mycket möjligt att de små djuren vandrar mellan dem. Så var det ibland när vi hade både hund och katt, och då måste båda behandlas på samma gång./m

jessica said...

Lycka till nu My, kommer tänka på er i veckan. :)

Anonymous said...

Märkligt men vi har oxå flera flugor inne och här finns minsann inga kor, de är inte så vanliga på femte våningen ;-)

Petchie75 said...

Vi har miljoner bananflugor!!! Tänker på er!! Kram