5.10.11

Lagom till lunch...

...den tjugoförste har de tänkt plocka ut vår lillskrutt.

I morse var vi hos gyn igen ja och lillpojken har visserligen flyttat sig lite uppåt (han har VERKLIGEN inte riktigt fattat konceptet: att man ska neråt med huvudet först i slutändan...), men han har ännu mindre vatten att röra sig i nu och livmodern tycks liksom modellera sig runt honom så att han är relativt fast. Alltså tyckte farbror doktorn det var lika bra att sätta ett exakt klockslag på snittet nu, det kommer nog inte att hända så värst mycket mer. De kommer dock att kolla med ultraljud när vi kommer in den tjugoförste så att han inte har vänt sig på pin kiv, men doktorn sa att jag nog lär ha märkt det i så fall med tanke på hur han trycker och håller på bara genom att "vifta" lite på armarna. Det som jag känner som full cirkus under nätterna nu är egentligen väldigt små rörelser, det är bara det att han ligger perfekt till för att få in smällar på de "bästa" ställena: revben, lungor, blåsa. Mysigt! Dessutom är ju allt hoptryckt eftersom han har så lite plats, doktorn påpekar varje gång hur rolig min "lilla" (vadå lilla? den är ju ENORM!!) mage är.

Allt såg bra ut dock. Vi glömde kolla vikten, men jag tror att jag gått upp ett par kilo så jag kör på det tills någon bevisar motsatsen. :) Och så har vi fått bokat in en tid för att träffa narkosläkare på fredag. Spännande!!

När vi kom hem hade jag veckans sista seminarium, nu har jag bara ett par uppgifter att göra som ska vara inne denna veckan och sen kan jag börja på de kommande veckornas grejer. Har satt upp en liten plan för hur jag ska kunna "arbeta undan" en del grejer redan nu så att jag har liiiite andrum sen när bebis är här.

No comments: