15.9.11

vaknatt

Maken kom hem från Bryssel i går kväll i ett zombieliknande tillstånd - hög feber, ont överallt, trött och utan aptit (det sisnämnda är ett tecken på att något verkligen är fel, annars tappar han aldrig aptiten). Så det var bara att pumpa i honom febernedsättande och en massa vatten och bädda ner i sängen. Sen har det varit full rulle!! Byte av täcke pga att det har gått att vrida ur efter en timme typ, vattenglas i skyttetrafik och gosande och tröstande hela natten. Eftersom han är sjuk så sällan så var det extra läskigt och när han väl somnade kunde inte jag somna för jag låg och oroade mig.

Så idag är vi lite trötta och slitna båda två.
Febern är borta och han känner sig bättre så inte ens vilda oxar skulle kunna hålla honom från att jobba lite lite granna. Men han tog i alla fall sovmorgon och har lovat att vid minsta känning av feber eller ont så ska han vila sig. Hönsmamma in training, jag?! Näerå...

Själv ska jag ringa en massa viktiga samtal idag, förrutom allt pluggande som står på schemat. Tror vi börjar närma oss lite mer konkreta beslut och planer nu och det känns skönt. Får se vad som händer...

Ha en bra dag!

2 comments:

Trillingnöten said...

Men fy bubblan! Vilken natt. Jag hoppas verkligen att det blir en bättre dag för maken idag!

Anonymous said...

Ring till doktorn!!!!/den andra hönsmamman