16.9.11

En kanin och ett brev

Det var lite som julafton i morse när maken kom in med posten. Två brev till mig som inte var räkning eller annat tråkigt fönsterkuvert, bara roligt! Ett av breven var från bästa CC. :) Jag har varit dålig på att skriva själv nu i sommar så nu får jag minsann skärpa mig, jag ligger efter med brevsvaren til henne...
Brev nummer två var ett litet paket med en mjukiskanin till bebisen och ett kort till mig och maken. Det var från en gammal uwp-kollega från Brysseltiden som ville tacka för stöd och sponsoring till hennes insamling för att kunna gå på Cambridge nu till hösten.

Oh vad underbart det är med post!!

Nu ska jag fortsätta med dagens plugg, som faktiskt är ett riktigt angenämt "måste": jag håller på att läsa klart min första skönlitterära bok till kursen "english speaking culture and litterature". Det är en riktigt bra bok så det är en ren fröjd att ligga nerbäddad i soffan och mysa med den. Och så känns det bra eftersom jag ju pluggar på samma gång haha.
Hej på en stund!

No comments: