22.9.11

Min man boar minsann också!

Haha, kan inte låta bli att skratta och mysa lite för mig själv. :) Min käre make kom nämligen precis in och hummade lite och hämtade "sin" krukväxt som han tyckte kunde få "gå ut lite idag eftersom det är så fint väder".

Hela historien är som följer: i maj fick han en liiiiten liiiten kruka med en skranglig krake till växt av en kompis till honom, som ett skämt. Maken tog dock fasta på att detta skulle bli den största och finaste krukväxten i mannaminne och har sedan dess tagit väldigt väl hand om sin "protegé". Han vattnar med sprayflaska var och varannan dag, han pratar med den, han har bytt kruka ett par gånger allteftersom den växt, han tog ut den på promenader i solen i somras innan den var stor och stabil nog att stå emot vinden på egen hand och nu när den växt ännu mer så får den som sagt komma ut lite då och då och bara stå och njuta i ett par timmar.
Maken älskar verkligen sin krukväxt och det är så himla gulligt! Till saken hör att detta är en av två (!) krukväxter som vi inte har lyckats ta kål på, så det är rätt exceptionellt att den levt så här länge...

Nu ska jag sätta mig och läsa lite poesi - har seminarium om poesianalys om ett par timmar.
Trevlig torsdag hörrni!!

2 comments:

Trillingnöten said...

Hahahahaha, jag skrattar gott åt och med din make. Vilken underbar syn!

Anonymous said...

Han e för söt!/m