5.9.11

Att välja

Nu är vi hemma igen. Är svårt att inte känna sig lite schizofren efter allt flängande fram och tillbaka. Men det blir nog bra med det... Nu har jag i alla fall inte någon möjlighet att flänga runt så värst mycket på ett tag, flyg är out of the question och några längre bilresor är inte heller att rekommendera. Skönt ibland när man inte har något val.

Det finns dock andra saker i livet som man kan och bör välja och ta ställning till och det verkar som att detta verkligen kommer att bli ett år fullt av sådana oundvikliga val. Just nu har den evigt pågående diskussionen kring vår livssituation här i Martinrive blossat upp för fullt igen och det är en del som vi behöver ta ställning till. Inte direkt...men inom inte alltför lång framtid. Jag är väldigt tacksam att jag har en make som är så bra att diskutera med och som ser på livet på samma sätt som jag gör. Vi bildar ett himla bra team!

Vi får se vart diskussionen leder ni lär väl uppdateras efterhand här på bloggen också. :)

Nu ska jag i alla fall ta itu med mitt senaste vägval: mina studier! Första dagen idag och det känns skönt. Har skrivit in mig på diverse seminariegrupper och börjat plugga inför morgondagens seminarium. Nu jävlar!

2 comments:

Petchie75 said...

Skönt att ni har kommit tillbaka till Belgien nu och att det blev en fin begravning. Jag håller tummarna för vägvalen inför framtiden - jag vet att sådana beslut inte är lätta!! Men det hjälper alltid att man är ett bra team, och att man tar hänsyn till varandras önskemål. Det var i mångt och mycket mitt val att vi flyttade tillbaka till Belgien från Puerto Rico i april förra året, O hade kunnat stanna [några månader] längre...
Lycka till med studierna!!
KRAM!

Josefine said...

Väldigt vad du håller på. Studier nu också? Jösses människa, du ska ju bli MAMMA. Nöj dig med det...=)