17.8.11

Plötsligt händer det!

Vi väntade oss en relativt lugn dag idag. Maken skulle bada med småkusinerna i förmiddags och sen jobba under eftermiddagen medans jag dammsög och fixade iordning efter gårdagens borrande i väggar osv.
Men ibland blir det inte riktigt som man tänkte sig...

Så särskilt mycket dammsugande har det inte blivit! Vi fick nämligen ett telefonsamtal runt halv tolv i förmiddags om att vi kunde vänta oss en busslast med 80 stycken barn från ett sommarkollo i Liege. De skulle komma vid halv ett. "Hjälp!" tänkte vi, men såg till att förbereda oss. Jag ryckte in och hjälpte till och skulle "vara tillgänglig" under den första halvtimmen var det tänkt. Tji fick jag när vi dessutom, förrutom de 80 kollobarnen, fick över 115 besökare som ramlade in gruppvis unde de kommande timmarna. Till slut hade jag, som satt i receptionen, slut på de små väskorna som varje grupp får med sig så jag fick vara flexibel och komma på en lösning till det... Det gick jättebra. Och ja, det har helt enkelt varit full rulle tills nu.

Nu har vi släppt iväg den sista gruppen OCH skickat hem de 80 kollobarnen. Så tills de övriga grupperna börjar komma tillbaka så är det lugnt en stund. Jag passar på att äta lite och blogga och sitta.

Det är riktigt kul när det är så mycket folk här, men det hade inte skadat med en extra anställd. Det var meningen att vi skulle ha ytterligare en "riddare" här denna veckan, men han dök helt enkelt inte upp i förrgår när han skulle börja så maken fick hoppa in och ta hans jobb och jag hoppar in i baren och receptionen i stället för maken. Det är i alla fall kul att ha något att göra!

Dammsugningen får vänta till i kväll, nu ska jag ut och njuta av solen en stund innan det är dags att snöra på sig förklädet och börja slänga ut ölen/läsken.

God eftermiddag!

No comments: